21 de maig 2007

Enquesta telefònica sobre les expectatives professionals respecte el COBDC

Fa uns dies el COBDC anunciava, mitjançant un correu intern a la llista [Informació], l'inici d'una campanya telefònica, en què es pretenia fer un estudi sobre les expectatives dels professionals de la BiD en relació al Col·legi.

(...) Aquest estudi el realitzarà l’empresa Metra Seis, encarregada d’analitzar una mostra representativa de professionals a través d’un qüestionari telefònic. Es faran tres grups en la mostra: professionals que són membres del Col·legi, professionals que no ho són i estudiants de biblioteconomia i documentació. (...)

Doncs bé, dijous passat per la tarda van trucar-me per fer-me l'enquesta: dades professionals (temps com a professional, coneixement d'altres associacions estatals,...), valoració dels serveis del Col·legi, què milloraria,... Personalment vaig trobar l'enquesta força completa i exhaustiva i segur que mostrarà una radiografia força aproximada sobre què pensem els professionals de la BiD, especialment catalans, sobre el nostre col·legi professional. He de dir, també, que ha estat tot un honor estar dins de la mostra estudiada. També voldria felicitar l'actual Junta per aquesta iniciativa, per l'auto-avaluació que suposa i per què porta implícita una voluntat de millora continuada en el servei. Des d'aquí, la meua més sincera fecilitació.

Serà molt interessant veure els resultats de l'enquesta publicats, amb tota mena de dades: població estudiada, ubicació geogràfica, anys de professió, valoració de les diferents variables, etc... I és, clar, que el Col·legi millori les mancances que s'hi detectin; però que també enforteixi i consolidi els punts forts, que en són molts. Personalment, esperaré amb impaciència poder llegir els resultats.

2 comentaris:

  1. Com a membre de la Junta: gràcies per respondre i m'alegro que t'hagi agradat ;-)

    ResponElimina
  2. Si em permeteu, donaré el meu punt de vista del grup 3: Estudiants de Bibliotecomia i Documentació.

    L'altre dia, sortint de classe, hi havia una dona fent preguntes sobre el COBDC (coneixements que teniem de la seva existència, serveis que oferia, intenció de col·legiar-nos...)

    No sé quin serà el resultat d'aquest 3er bloc, però jo no crec que les respostes s'haguèssin fet a consciència (i ja no parlo nomès de les meves respostes, sino del que vaig veure aquella estona: respostes desmotivades per parts dels estudiants, la manera de fer les preguntes per part de l'enquestadora, poca precisió i poques respostes pensades). No vull dir amb això que la idea de fer enquestes als alumnes de tercer fos dolenta, al contrari, però alguna cosa va fallar.

    Em sap greu ser crítica, desconec totalment la metodologia i les preguntes dels altres dos grups de mostra, per tant, nomès m'he limitat a donar el meu punt de vista sobre la part que m'implicava.

    A més, vam detectar-hi una certa manipulació de resultats: a la pregunta "Quins serveis valoreu més"? si l'estudiant responia "mmm" o "no sé ara mateix", l'enquestadora tot el rato posava el mateix exemple:

    - "Ofertes de feina, oi?"

    Bé, crec que ja he dit la meva opinió, em sap una mica de greu, però espero que serveixi d'alguna cosa. Potser per a una pròxima valoració es podria mirar de canviar el mètode (parlo exclusivament del sector estudiants)

    ResponElimina

L’Espluga de Francolí: l’antic hospital medieval acull la biblioteca municipal

Després de set mesos i mig d’obres, a càrrec de l’arquitecte Ricardo Saúl Sánchez Obaya, el passat 19 d’octubre va tenir lloc la inauguració...