16 de febrer 2008

La meua valoració sobre la xerrada a les Nits a l'Àtic

Amb molt de retràs, massa potser, exposo les meues reflexions i la meua valoració sobre la xerrada que vaig fer el passat dia 8 de febrer de 2008 a les Nits a l'Àtic. En principi l'haviem de fer entre la Begonya Ferré de la Biblioteca de Roquetes i jo. Però dissortadament, la Begonya es trobà malament i no pogué venir. Així que vaig afrontar tota la xerrada en solitari. Cap problema!!

Nits a l'Àtic (6)

Tot i això, la veritat... en tinc sensacions contràries. Per una banda, durant la primera meitat de la xerrada ho vaig passar francament malament: tenia la sensació (bé, la certesa) de tartamudejar en excés, em sentia insegur... Potser un motiu d'això sigui que la primera meita de la presentació se l'havia preparat la Begonya i no jo. No obstant, vaig intentar defensar-la tan bé com vaig poder. Suposo que l'experiència i els coneixements aculumats ja comencen a ser un grau, i perquè són recursos amb què treballo pràcticament cada dia. I sobre el tema de la tartamudesa, crec que he arribat a un punt en què sé afrontar les situacions complicades i tenses amb certa solvència, i puc "dissimular" les meues mancances. De fet, molts dels assistens

En canvi, en la segona part ja em vaig sentir més còmode, i la presentació va anar sobre rodes. Era la part que em vaig preparar, que coneixia més a fons, i per tant, anava al lliçó apresa. I sempre em passa: al començament de cada intervenció meua en públic en trobo inestable, insegur... però a mida que avanço en l'exposició, em sento més a gust, amb més confiança. També voldria destacar la qualitat i nivell d'aprofundiment de les preguntes dels assistents. Eren aquelles preguntes complicades, que costen de defensar, amb suc...

En general, però, estic molt satisfet de la xerrada. Despertà molt d'interès entre els assistents (les preguntes així ho denoten). Molts, a partir de la xerrada van descobrir una sèrie de recursos a la xarxa que abans desconeixen. I això és sensació indescriptible. Que arran d'una xerrada teua, algú coneixi noves eines per al seu treball diari, és fantàstic. La xerrada va servir que per alguna cosa, sens dubte. I la intenció última que cercavem, la de comunicar i apropar tot el món de la BiD al públic en general, en menor o major mesura crec que es va acomplir.

A tots: als Atictes per donar-nos l'ocasió d'exposar i parlar sobre aquest món tan extrany i sovint tan hermètic de la BiD; i als assitents, per l'interès i per la paciència que van mostrar en tot moment. Entre tots, vam passar una nit molt interessant, productiva i enriquidora.

També n'han parlat:

7 comentaris:

  1. Quina entrada més espectacular!!! poca gent te la valentia de despullar-se davant del bloc descrivint amb pels i senyals les mancances que un te. Fantàstic! per cer, la xerrada també fantàstica...

    ResponElimina
  2. Uuum,
    el tema de travar-se o tartamudejar en públic el visc també en primera persona. Me n´alegro que te n´hagis sortit...
    salutacions

    ResponElimina
  3. Hola Jaume,
    m'alegra saber que hi ha col·legues de professió en la mateixa situació. Si vols podem fer teràpia als nostres blogs. Ens hem d'anar superant dia a dia.

    ResponElimina
  4. Jo vaig intentar seguir la xerrada des de casa, però van haver-hi problemes amb el so i va ser impossible saber què deies... Vam fer una tertúlia paral·lela amb la gamoia i un estudiant que també seguia l'exposició per internet :-)

    ResponElimina
  5. Jo vaig assistir a la xerrada que va fer el Dani i us he de dir que lo important va ser la claredat de l’exposició i la resta és secundari! No tothom és tant valent per parlar davant d’un públic NO-BIBLIOTECARI. S’agraeix la visibilitat que es donà de les biblioteques del territori i la importància del seu paper en els entorns digitals...una missió bastant desconeguda!

    ResponElimina
  6. Va ser genial !!! i una de les que més m'han agradat enguany. Et puc felicitar que m'has donat a conèixer coses que no sabia.

    ResponElimina
  7. Gràcies a tots pels comentaris: la satisfacció més gran que em queda és haber-vos descobert nous recursos a internet, i que els hagueu integrat en la vostra rutina de treball.

    ResponElimina

L’Espluga de Francolí: l’antic hospital medieval acull la biblioteca municipal

Després de set mesos i mig d’obres, a càrrec de l’arquitecte Ricardo Saúl Sánchez Obaya, el passat 19 d’octubre va tenir lloc la inauguració...